Wednesday, May 23, 2012

Frankenjura 3


Dit kan toch niet waar zijn: had ik voor de derde keer in 6 weken tijd gepland om een grotere tocht in de Alpen te klimmen bleken voor de derde keer op rij de weersvoorspellingen matig tot slecht. Als dit zo doorgaat wordt ik nog een echte sportklimmer. Ben de afgelopen dagen namelijk voor de derde keer dit voorjaar in de Frankenjura beland. Gelukkig kun je in de Frankenjura de routes zo kiezen dat je nog zelf moet afzekeren waardoor je trad-climbing niveau wel aardig op peil komt. Met af en toe wat goed behaakte routes te klimmen is dit dat een uitstekende training voor vingerkracht en techniek in steil terrein.
Deze keer weer wat nieuwe sectoren leren kennen zoals de Hexenküche, de fantastische toren bei Gössweinstein “Napoleon”, de Eibenwände, de avontuurlijke Emporwand en op het einde nog de Jubiläumswand.
Na 4 dagen klimmen waren mijn onderarmen zo moe, mijn vingertoppen zo kapot en vooral mijn hoofd helemaal gaar dat het tijd was om naar huis te gaan en onder het werken weer een beetje uit te rusten ;-)
Er is trouwens in de Panico Verlag nu in het voorjaar weer een nieuwe editie (deel 1) voor de nördliche Frankenjura uitgekomen, met nog meer routes, yeah…

Bernd in de steile versnijding op de Emporwand

Napoleon, een 30m hoge toren in de avondzon

No comments:

Post a Comment