Saturday, May 5, 2012

Frankenjura 2

Eigenlijk wilde ik met Marieke gewoon een paar dagen in het ruhrgebied of in Belgie kamperen en klimmen maar het weer was hier in de regio gewoon veel te wisselvallig voorspeld. De Frankenjura daarentegen had geen last van dat lage drukgebied boven Engeland.
dus maar weer op donderdag reserveren op de Kormershof camping in Allersdorf voor de komende dagen. vorige keer met pasen was het nog ijskoud, op onze eerste klimdag nu (zaterdag) waren het 28 graden!!! vorige keer nog op zoek naar de zuidelijk georienteerde wanden voor de zon gingen we nu op zoek naar de schaduw (en maar twee weken daartussen...).
Deze keer was ook mijn broer samen met zijn vriendin Sarah van de partij. we hebben in verschillende gebieden geklommen (Stadelhofener Wände, Spieser Wand en de laatste dag op de Leupoldsteiner wand). klimmen in de kalk van de Frankenjura ging nu al veel beter dan de vorige keren. vingergaten die ik nu wel houd, gladde onevenheden die ik nu wel als treedjes gebruik. echt super. Veel 6e graadsroutes geklommen en nu ook tot 7+.
moet echt zo snel mogelijk weer ernaar toe, allemaal techniek, de power is er wel.

hier zie je Sarah an de Spieser Wand in de route Rechter Laufwerweg, een mooie 7+

Helaas hebben wij een heel zwaar ongeluk in de Leupoldsteiner wand zien gebeuren en heb ik nog geprobeerd de gevallen klimmer te reanimeren, maar het was niet succesvol! iedereen die dit leest: draag a.u.b. ALTIJD een helm, controleer elkaar voordat je begint te klimmen en houd goed contact met je partner die net klimt of zekert!!!!

No comments:

Post a Comment