Tuesday, January 17, 2012

Verbier skieen

nadat er aan de alpenhoofdkam de afgelopen weken ontzettend veel sneeuw was gevallen en ik ook redelijk gaar was van het ijsklimmen stond vervolgens skieen op de menu!
In Verbier kun je erg mooie off piste afdalingen maken, HET freeride gebied van Zwitserland durf ik wel te beweren.
Drie dagen relaxed skieen, werken aan mijn techniek en natuurlijk genieten van het uitzicht op Mont Blanc, Walliser en Berner 4000ers.
Echt fantastisch.

De eerste dag heb ik onder Mont Fort de "stairways to heaven" erst omhoog gelopen en vervolgens aan de andere kant afgeskieed.




Ook een skiroute op de Mont Gelee hoort natuurlijk tot het programma.





Op de laatste dag nog onder de kabelbaan van de Mont Fort direct naar beneden. als novice in dit terrein (ca. 40 graden steil), begin ik er toch echt langzamerhand ook de fun ervan in te zien.




No comments:

Post a Comment